А на диагностиката какво ти казаха?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Светна лампичката, която изобразява двигателче, горе на оборотомера 156 1,9 JTD
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от tidji Покажи съобщениеДобре,а ти как разбра че турбото пренадува.И как си караш с светеща лампа ,нещо прблеми има ли по малко върви или повече,при мен засега нищо освен че дразни тая лампа.
Comment
-
Първоначално публикувано от tidji Покажи съобщениеДа лампата светна и това ,е нито колата угасна ,нито лампата упорита докт не се изтрие с комп.Държа да почертая че няма промяна в работата на колата,работи както преди.
Единия вариянт е да отидеш отново на същия сервиз, и да кажеш ми пак светна, бла бла....... демек да е закачат без да ти вземат пари и да им кажеш да ти запишат точно каква е грешката дословно, демек цифри и букви.......та вече кат се знае, ако може да ти даде някой тук някаква насока.
Вторият, е да отидеш в друг сервиз където са наясно за какво става въпрос, явно тези немогат да ти помогнат...... във форума има доста предложения......
И третия е щом няма проблем и лампата просто си светва, да си караш така. Това не е много препръчително, ма все пак в тая криза.......sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Comment
-
Първоначално публикувано от tidji Покажи съобщениеДобре,а ти как разбра че турбото пренадува.И как си караш с светеща лампа ,нещо прблеми има ли по малко върви или повече,при мен засега нищо освен че дразни тая лампа.Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 12:29.Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
Alfa Romeo 156, 2.0TS
Comment
-
Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщениеПри 105 и 136 hp печките, светне ли този индикатор, когато даваш ряз на колата, почти 100% е зацапана геометрия на турбото и оттам пренадуване. Обикновено когато нещата се влошат започва при светване на лампата да влиза в сервизен режим колата (забива муцуна, защото спира притока на гориво)- тоест трябва да отнемеш педала за да изключи и да влезе пак в нормален режим. Има теоретична вероятност проблема да е мап сензора, но това е много рядко срещано и в 99% при тези два мотора е именно геометрията на турбото. При другите JTD-a, които са с електронно управление на турбото може да е от друго нещо. Ако е зацапана геометрията, просто трябва да се изчисти турбото - някъде около 150 лв излиза цялата операция сега в кризата. Ако не може да отидеш веднага на майстор, няма толкова страшно, че е запекла геометрията - просто трябва внимателно да я караш, да не и даваш ряз, за да ти светва чека - тоест да не пренадува. Все пак това не може да се проточва безкрайно във времето, защото нещата се влошават и това вече започва да се проявява и при доста по-ниски натоварвания. Зацапването обикновено се случва от хубавата ни нафта при по-продължително каране на ниски обороти, какъвто е градският цикъл. При теб не знам какъв е точно случаят, но трябва да отидеш в компетентен сервиз или майстор, за да ти сложи правилната диагноза.
Плюс това колегата е написал, че просто си кара колата и лампта му светва....... А не при рязко подаване на газ.sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Comment
Comment